fredag 6. juni 2008

FORDYPNINGSOPPGAVE

Dette er min forside til denne oppgaven, lagde den før vi fant ut av at vi skulle legge oppgaven på bloggspot, JD er inisjialene mine. [ Johnny D......]

torsdag 5. juni 2008

Fordypningsoppgave våren 08

Navn: Johnny

Mitt tema:
Photoshop [cs2], redigere bilder og skape ulike og spennende effekter og finne ut mer om photoshop.

Fakta om mitt tema:
Adobe Photoshop er et avansert bilderedigeringsprogram fra Adobe Systems for rastergrafisk (bitmap) bildebehandling. Programmet ble opprinnelig utviklet for Mac OS, for redigering av skannede bilder. Fra og med Photoshop 3 (november 1994), kom Photoshop også for operativsystemet Microsoft Windows. Senere kom også versjoner til IRIX og Solaris.
Photoshop regnes av mange som det fremste profesjonelle verktøyet for digital bildebehandling og er markedsleder innen kommersiell bildebehandling. Dette har mange årsaker, men blant annet har Photoshop et avansert system for fargeseparering, pantone-farger og fargestyring. Når en formgiver sender et bilde til sitt trykkeri kan vedkommende lagre med en standard fargeprofil som trykkerens programvare så kan lese og forholde seg til, slik at fargene blir korrekt gjengitt.
Opprinnelig var programmet beregnet på å lage bilder som skulle trykkes på papir. I de senere år har Adobe også utviklet programmet med sikte på utgivelse for Internett. Det følger med et eget program Adobe Image Ready, for ytterligere klargjøring av bilder som passer og er optimalisert for Internett.
I dag kan Photoshop leveres i en programvarepakke sammen med InDesign, Illustrator og Acrobat. Denne pakken kalles Adobe Creative Suite.
[Wikipedia:http://no.wikipedia.org/wiki/Photoshop]

Teknikk og Materialer:
Bruker pc og Photoshop cs2.
Jeg bruker Google[bakgrunner,tattoo's og andre bilder.] og youtube for å få ideer og kunskaper til photoshop.

Fakta om Teknikk:
Photoshop er et redigerings/ tegne programm som man kan redigere bilder du har på dataen eller lage ditt helt eget bilde.

Markedskunnskap, trenger vi dette produktet?:
Dette programmet er et veldig viktig programm,nyttig og enkelt, brukes av mange proffe til reklame , tattoovering studio og på veldig mange skoler.
Veldig mange bruker photoshop, fra firmaer til privat.


TIPS: Trykk på de "Redigerte" bildene for å se dem mer detaliert og i større format.

Desert Drift




Dette er et bilde jeg har satt i sammen av 3 bilder [ bilen-Bakgrunn-støv] , jeg har skiftet ut fargen på bilen , det røde til gull/bronsje og samme med eksospotta[det som skinner i den].
Jeg har skiftet ut felgene og bakgrunn ,lysstyrke med bilder jeg fant på nettet.
jeg er meget fornøyd ,jeg har plasert støvet bak begge hjulene så det ser mer ekte ut.



Fighter in storm










Dette er et bilde som består om 2 bilder, jeg valgte kickboxern fordi jeg driver med kickboxing.
Jeg har klipt inn og justert størrelse på kickboxern og jeg har justert farger på bakgrunnen.
Dette er også min Forside til Portofolio oppgaven.

Tattoo "black a White"


Før................................................Etter

Her har jeg plasert inn en tribal ørn på skulderen til " Vin diesel" .

Tattoo "color"


Før...............................................Etter

Dette er vin diesel som jeg har satt en tattoo på, dette er den samme tattoo'n på begge sider men jeg klipte ut en liten del på den høyre armen. jeg så en film på youtube sammen med ina for å finne ut dette trikset.

Gult er kult


Før.....................................Etter

Her har jeg brukt metoden som jeg bruker når jeg skifter øyn farge til å skifte brille farge og leppefargen.

Let me out


Før...............................................Etter
Her har jeg sett på en Youtube film om hvordan jeg byttet øynfarger og det funket "fett" , jeg syntes det ble rart med rødt øye og brunt rundt så jeg skiftet alt til rødt.
la til skrift "let me out" siden det er en hånt som prøver å komme seg ut av øyet.

Slangeskinn


Før ............................................etter

Her har jeg bare eksperimentert i håp om å finne en måte å skifte skinn farge på en slange og jeg syns selv at det ble bra og jeg liker den fargen. jeg skiftet også øyne men ,det synes ikke veldig bra.